Nytt Radisson Blu Hotel i Espoo
Radisson Blu Hotel Espoo, som ligger vakkert til ved havet i den finske byen Espoo, åpner nå dørene etter en totalrenovering, heter det i en pressemelding fra Rezidor. Hotellets 209 gjesterom, alle fellesområder og den italienske restauranten Ranta, er blitt oppgradert for 9,1 millioner euro, for å skape en førsteklasses hotellopplevelse.
Gjennomgående miljømerking og personale som har kunnskap langt utover sine egne arbeidsoppgaver, skaper stolthet på det nye hotellet.
– Vårt servicekonsept er skreddersydd for fritids- og forretningsreisende som setter pris på høy kvalitet når de bor på hotell, sier hotelldirektør Riitta Kilo stolt.
Nytt servicekonsept
Alle de 45 medarbeiderne på hotellet har lang erfaring og stor kunnskap om hotell- og reiselivsnæringen. På Radisson Blu Hotel Espoo er alle medarbeiderne ”multi-kvalifiserte”. Et helt nytt konsept gjør at alle kan fylle flere roller på hotellet. I tillegg til egen jobb, løser de oppgaver på tvers av hotellets avdelinger. Stuepikene kan hjelpe til i frokostrushet, i resepsjonen får gjestene dagens tips fra restaurant Rantas, og resepsjonisten kan gå over i baren og gi en hjelpende hånd om kvelden.
– Over hele hotellet blir gjestene møtt med ”Yes, I can”-holdningen, som alle Radisson Blu hoteller er kjent for. Vi viser omsorg og tar ansvar. Alle våre gjester skal føle at de blir tatt godt hånd om, og får god service til enhver tid. På samme måte tar vi ansvar for våre medarbeidere. Erfaring fra Radisson Blu Espoo skal bidra til at de kommer videre i sin yrkeskarriere, sier Kilo.
Miljøansvar og magiske senger
Radisson Blu Hotel Espoo tar ikke bare ansvar for gjester og medarbeidere. Et helhetlig miljøansvar med Svanemerket som kvalitetsbevis, er synlig over hele hotellet. Svanemerket viser at Radisson Blu har tatt et helhetsgrep i forhold til energiforbruk, avfallshåndtering, rengjøring, vannforbruk og kjemiske produkter.
Møbler og interiør i 209 rom og fellesarealer er også omhyggelig utvalgt, utformet med tanke på bærekraftig utvikling. På Radisson Blu Hotel Espoo betyr ansvarlighet også å gi gjestene 100 prosent tilfredshetsgaranti og en garantert god natts søvn i en ”Magic Dreams” seng. Sengen, som er spesialdesignet for Radisson Blu hotellene i Finland, har en satengovertrukket madrass som formes etter kroppen.